Jóbuda Közösségi Alapítvány

Új hírlevél!

Csütörtökön kiküldtük a "Legyen közösségi alapítvány" szervezőcsapatának harmadik hírlevelét, de ha valaki nem iratkozott volna még fel rá, akkor itt is elolvashatja!

A hírlevélben elolvashatjátok többek között, hogy:
  • hol is tartunk alapító kampányunk félidejében
  • hogyan is dolgozunk és milyen új munkacsoportok munkájához lehet becsatlakozni a közeljövőben 
  • szervezőcsapatunk két tagja, Hruskó Erika és Urbanovszky Zsuzsanna beszél arról, hogy miért csatlakoztak a leendő alapítvány szervezéséhez.
Iratkozzatok fel hírlevelünkre, hogy első kézből tudjatok tájékozódni: https://blog.us7.list-manage.com/subscribe...
legyen_kozossegi_alapitvany_obudan_kep.png

Így állunk most

 Alapító vagyon kampányunk félidejénél járunk

 

legyen_kozossegi_alapitvany_obudan_gyujtes.jpg

Alapító vagyon kampányunk (bővebben itt olvashatsz róla) 2021. január 26-án rajtolt el. Azt a célt tűztük ki, hogy az alapítvány bejegyzéséhez szükséges alapító vagyont egy öthetes kampány alatt gyűjtjük össze Óbuda közösségétől. Jelentjük, a kampány félidejénél a kitűzött 300.000 Ft 2/3-át már sikerült összegyűjtenünk 17 fő adományozó segítségével. A kis összegek is rengeteget számítanak, hiszen sok kicsi sokra megy! Csatlakozz te is!

Címkék: hírek Rólunk

Így dolgozunk mi, csináljuk közösen!

A „Legyen közösségi alapítvány Óbudán” szervezőcsapata az elmúlt hónapokban a bázisdemokrácia alapján működött, és ezt továbbra is szeretnénk megőrizni. Ez azt jelenti, hogy akik valamilyen formában részt vesznek a közösségi alapítvány létrehozásában, működtetésében, azok a szervezőcsapat teljes jogú tagjaivá válnak, azaz közösen hozunk döntéseket.

Ugyanakkor a feladatok egyre gyarapodnak, ezért a jelenleg csaknem 20 fősre bővült szervezőcsapat a feladatokat áttekintve, a heti stábértekezleteken túl, három munkacsoportot hozott létre.

Ezek a következők:

Alapszabályért és bejegyzésért felelős munkacsoport: feladata előkészíteni az alapítvány alapszabályát és az alapítókkal együtt elindítani az alapítvány bírósági bejegyzését.  

Kommunikációs munkacsoport: feladata a közösségi felületek kialakítása és működtetése, az aktuális hírlevelek összeállítása, a kampányok és a csoport munkájával kapcsolatos hírek megosztása.

Adományozásokért felelős munkacsoport: a közösségi alapítvány hivatalos bejegyzését megelőző szakaszban a pénzbeni és önkéntes felajánlásokra koncentrál, szorosan együttműködve a kommunikációs munkacsoporttal.

Az elmúlt két hónap online nyílt napjain sok jó ötlettel gazdagodtunk. Ezeknek köszönhetően létrehoztunk további két munkacsoportot, amelyek nem közvetlenül a létrejövő alapítvány ügyeivel, hanem már a helyi közösséggel foglalkoznak.

Közösségi kezdeményezések feltárása munkacsoport: A kerület megismerése, a párbeszéd a kerület szereplőivel a közösségi alapítvány folyamatos feladata, de az induláskor különösen fontos. Ez a munkacsoportunk egyben tanulócsoport is, mivel különböző tudásunk és tapasztalatunk mellé nincsen kész receptünk: kiket (helyi lakosok és közösségeik, civil szervezetek, (köz)intézmények, vállalkozások, nagy cégek, egyházak), hogyan, mikor, mivel keressünk, miről kérdezzünk – beszélgessünk.

Környezetvédelmi munkacsoport: A munkacsoport célja, hogy támogassa azokat a kezdeményezéseket, melyek aktív módon kívánják megismerni, alakítani, megőrizni és fejleszteni környezetünket.

A munkacsoportok önállóan dolgoznak, de a hetente vagy kéthetente tartott megbeszéléseken a szervezőcsapat egésze előtt beszámolnak az előrehaladásukról, megosztják a többiekkel az esetleges kérdéseiket. A munkacsoportok közötti kapcsolat erős, és mivel mindenki azonos joggal vesz részt a döntésekben és a folyamatokban, mindig van, aki új lendületet visz a közös tevékenységbe.

Szeretettel várunk mindenkit a közös munkára!

Címkék: hírek Rólunk
süti beállítások módosítása